אמץ לוחם • "מחזירים את החרדקי"ם האומללים בתשובה"

    בעריש פילמר 1 Comment on אמץ לוחם • "מחזירים את החרדקי"ם האומללים בתשובה"
    18:44
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on התרגיל הפוליטי המבריק וביטול ההילולה במירון | הקבינט מתכנס שוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשהמפלגות החרדיות מאיישות בנינוחות את ספסלי הקואליציה והממשלה, וחוק הגיוס נדמה כמו היסטוריה עתיקה, מנסים קמפיינים פרסומיים להשאיר את הנושא על סדר היום. אחרי שבשבוע שעבר עלה קמפיין מושקע שנועד לתמוך במתגייסים החרדים, גם הצד שכנגד לא טומן ידו במודעות, ויוצא בקמפיין תחת הכותרת 'מחזירים את החרדקי"ם האומללים'.

    הקמפיין קורא לבני הציבור החרדי, לנסות ולהחזיר בתשובה את החרדים שהתגייסו ל'נח"ל' 'שח"ר' -המסלולים החרדיים בצה"ל, ולגרום להם לעזוב את השירות, "לטובתם ולטובת משפחתם". יוצרי הקמפיין אמרו כי "לפי התורה ומסורת היהדות, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, 'עשרת ימי תשובה', הם מחד גיסא ימים שבהם קל יותר לחזור בתשובה, ומאידך גיסא ימים שבהם מחפשים אחר זכויות ומעשים טובים, ובפרט אהבת חינם ו'בין אדם לחבירו'".

    "לכן, אין מתאים מימים אלו, להטות את ליבנו לאחינו המסכנים, החרדים שנפלו בפח שנקרא 'המסלולים החרדיים בצה"ל'. בכך, עברו על פסקם של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות שאסרו כל שירות בצה"ל גם למי שאינו במסגרת לימודים וגם לצרכי פרנסה. אך מלבד זאת, במסגרת השירות הצבאי, נכשלים החרדקי"ם בכל העבירות שבתורה, כאשר כידוע הנסיונות הרוחניים בצבא אינם מאפשרים כמעט ברירה אחרת מלבד לחטוא רח"ל".

    דוברי הקיצונים לא מהססים להשתמש במניפולציות כמו: "החרדקי"ם סובלים גם מבידוד חברתי טוטאלי בציבור החרדי, כך שניתן לומר שאין להם לא עולם הזה ולא עולם הבא. ולכן מי ששונא את החרד"ק יאמר לו 'אין כמוך, תמשיך כך', ומי שאוהב אותו – ינסה לקרב אותו ולהחזיר אותו בתשובה, לטובתו בעולם הזה ובעולם הבא".

    "אהבת ישראל ואהבת החינם קוראים לנו, לכל אחד ואחד מאיתנו: ביום כיפור נאמר בתפילה 'אתה נותן יד לפושעים וימינך פשוטה לקבל שבים'. הבה נאמץ לנו אחד מאותם 'חללי צה"ל', ונחזיר אותו בתשובה, אל זרועותיו הפשוטות של הקדוש ברוך הוא. כי לעולם לא מאוחר לחזור בתשובה, ולמרות הקושי תמיד ניתן למצוא את הדרך לברוח ולהתחמק מהשירות האסור בצה"ל, ולהפוך מחרד"ק לחרדי ירא שמים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרבה יותר קל לתמוך בבחור לפני שנפל מאשר להרים בחור שכבר נפל. אם אתם רציניים השקיעו את המאמצים הארגוניים והכספיים העומדים לרשותכם, בטיפול בבחורים בסיכון והרבה יותר בטוח שתצליחו בזה מאשר עם החיילים.